Hidup ini tak lama mana

Hidup ini tak lama mana

Dunia ini hanyalah persinggahan

Destinasi mutakhir ialah alam akhirat

Orang teraniaya sentiasa dilindungi Allah

Katalah apa kamu nak kata

Aku tak kisah sebab Allah membela orang yang benar

Aku bukan Bilal Al Rabbah, aku bukan Sumayyah

Tapi kau mesti ingat ! kau banyak fitnah & aniaya aku

Perangai kau lagi teruk dari orang zaman jahiliyyah

Tapi kau mempunyai pendidikan agama

Aku takut pada Allah sebab tu aku tak nak tipu markah

Aku lagi hargai pandangan Allah terhadapku from what you think of me!

Aku hidup kerana Allah

Aku mengharap keredhaan Allah

Kau hidup untuk siapa?

Untuk mencari keredhaan manusia atau keredhaan Allah?

Engkau tak penting bagi aku

Aku serah segalanya pada Allah

Kau anggap kau betul

Aku buat kerana Allah

Aku yakin aku takkkan mati sia-sia

Sebab aku tak sia-siakan amanat Allah

Menipu markah itu bukan amalan orang bertakwa

Aku tak makan duit haram

Aku nak keberkatan Allah.

Kau tuduh aku tunjuk alim,  aku sedar aku tak fasih berbahasa Arab macam kau sebab tu aku mendalami Islam

Aku bukan taraf ulama macam kau tapi aku tak ingin makan duit haram,

tak diberkati Allah sebab menipu markah.

Aku tak cari dunia, kau kena faham hakikat itu, Meskipun Allah sudah jadikan aku lahir dalam kemewahan tapi aku tak  cari dunia….kau kena faham tu

Biar akhirat nanti aku bersemuka dengan kau di hadapan Allah Subhana Wa Taala.

Masa kat MMU, bila aku verified marks manipulated by Dr Goh Pek Chen

Aku tak boleh tidur tiga hari, solat aku jadi tak sempurna, Aku bermimpi ada orang cakap kat aku , aku lebih takut pada Dr Goh daripada aku takutkan Allah,Jadi aku pun tarik balik my verification of the marks manipulated by Dr Goh Pek Chen. Biar Aku dapat keredhaan Allah daripada keredhaan Dr Goh.

Aku sedar ini semua (MMU & USIM) adalah ujian Allah padaku sama ada aku takut pada Dekan2 atau takut pada Allah.

Kau tak faham Aku MENGUTAMAKAN ALLAH DARI MANUSIA

KAU TAK FAHAM MASIH WUJUD LAGI ORANG YANG TERINGIN BERDAMPING DENGAN ALLAH

Tengok balik ayat 165 surah Al Baqarah, dimana terjemahannya ialah “Adapan orang-orang yang beriman sangat besar cintanya pada Allah”

Oh ya, aku lupa  kau hina aku janda mental jadi aku ni tak ada ciri-ciri orang beriman ya?

Yalah aku tak pandai bahasa Arab macam kau

Aku tak layak belajar ke AlAzhar atau Madinah University

Aku bertatih belajar agama Islam

Aku merangkak-rangkak belajar bahasa Arab

aku tak pandai berpura-pura dan bermulut manis

Aku tak pandai mengampu,

Biarlah Allah menilai aku,

walaupun kau tuduh aku mental, setahu aku orang gila dikecualikan daripada mengerjakan sembahyang

Aku tak pernah tinggal sembahyang  sejak aku mencari Allah ketika aku berumur 19 tahun

Aku tak pernah meracau lupa diri sampai tak sembahyang

Sepanjang aku mencari Allah aku tak pernah tinggal sembahyang, aku tak pernah makan duit haram, aku tak pernah berzina, aku tak pernah keluar Islam.

Aku ni dah diuji macam Rasulullah diuji

Dilabel sebagai gila, diusir, ada cubaan membunuh aku sampai aku accident di highway, masa aku drive dari USIM  aku tak boleh kawal kereta aku.

Alhamdulillah

Aku juga difitnah sebagaimana Saidatina Aisyah RA difitnah mempunyai hubungan sulit dengan lelaki, Phew!!!

Do you think that I am in a  some kind of a joy ride?

Anyhow, kalau umur panjang biarlah Allah menunjukkan kebenaran di dunia

Kalau tak sempat, kita bersemuka di akhirat,

Moga segala fitnah dan nista anda semua melayakkan saya hidup senang dalam kubur serta saya dapat masuk syurga tanpa hisab,

Amin Ya Rabbal Alamin.

Selamat berpuasa dan tingkatkanlah usaha anda mendapatkan keredhaan Allah.

Saya masih merangkak-rangkak menambahkan bekalan untuk ke alam akhirat

Takut mati kelak bekalan saya tak cukup, Ya Lah saya ni manusia yang penuh kehinaan, noda dan dosa, bukan?

Comments are closed.