Sedekah Prof Tan Sri Kamal Hasan

Pada akhir bulan Shaaban tahun ini

Prof Tan Sri  Kamal Hassan membeli sebotol jus delima yang aku dan anakku jual di gerai kami

Prof Tan Sri Kamal Hassan juga memberi sedekah RM10 kepada anakku

Aku kata pada Prof Kamal, “Please Prof you don’t have to do this” but Prof Kamal said, “It’s  not for you, it’s for her “.

When Prof Kamal realised that I was the lecturer at USIM who was persecuted for refusing to manipulate marks, Prof  Kamal bought another bottle of  the fruit juice.

Jazakallah Khairan Prof Kamal. Prof Tan Sri Abdul Shukur Husin pun nampak aku berniaga di gerai tapi bila dia lalu depan gerai aku dia cepat-cepat jalan menarik tangan isterinya. Takut dengan bayang-bayang sendiri agaknya…….

Allah Subhana Wa Taala memberi aku (anak jutawan serta bekas pensyarah) kekuatan  untuk membuka khemah menjual jus delima dan tudung……La Haula Wa La Quwwata Illa Billah. Alhamdulillah.

Terima Kasih kerana menganiaya saya sampai saya terpaksa menjual tudung dan jus delima.

Syukur pada Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang.

Comments are closed.