Nasihat Dr Zulkifli AlBakri

Barakah saya bekerja di USIM ialah saya dapat berjiran dengan Dr Zulkifli AlBakri yang sering membantu saya

Beliau menghadiahkan saya beberapa buku antaranya Syarahnya terhadap Kitab Hikam

Dr Zulkifli telah menasihati saya agar mendampingi Allah dengan ilmu agama bukan dengan perasaan

Nasihat ini amat baik kerana saya selalu diduga Allah berjumpa dengan kuali yang mengaku wali dan menundukkan saya dengan ilmu ghaib dan sihir

Yang anehnya kuali-kuali ini tidak ada kelulusan dalam Syariah tetapi mengaku sampai pada Allah

Mereka bercakap besar bahawa merekalah Penyelamat manusia

Mereka bercakap besar dan mendabik dada bahawa mereka kasyaf

Kasyaf kepala hotak mereka

Mereka pakai jin untuk mengetahui alam ghaib

Ilmu syariah tiada tapi mengaku sampai pada Allah

Mengaku wali tapi hakikatnya mereka adalah kuali lagi zindiq…..

Anyhow what I learn from IIUM, IKIM, USIM, Mahkamah Syariah

Most of the graduates of AlAzhar, Madinah, Jordan, Kuwait Universities, API (UM) working at the abovementioned institutions learn much about Islam but they are not pious!!!!!!

They are arrogant, full of themselves.

The fact that a person is awarded a Degree in Arabic Language/Islamic Studies/Shariah does not signify nor guarantee the awardee’s piety.

Comments are closed.